انصراف از سفر یا جاماندن از اتوبوس
در صورت انصراف مسافر از سفر، از یک ساعت مانده به حرکت اتوبوس و یا در صورت جا ماندن مسافر از اتوبوس مبلغ 50% بهای بلیط به او تعلق میگیرد. در هنگام استرداد بلیط ارائه کارت شناسایی منطبق با بلیط الزامی میباشد. در صورت انصراف از سفر تا یک ساعت مانده به زمان حرکت با ارائه بلیط به صندوق 90% مبلغ را پس بگیرید.
نقص فنی اتوبوس
اگر اتوبوس شما در طول سفر دچار نقص فنی شد و از ادامه سفر بازماند، شرکت حمل و نقل موظف است بدون ایجاد هزینه اضافی و در اسرع وقت، وسیله مناسب را برای انتقال مسافران فراهم کند. رانندگان اجازه ندارند قبل از رسیدن به مقصد نهایی مسافران را پیاده کنند مگر آنکه مسافران خودشان درخواست نمایند.
سلامت در اتوبوس
رانندگان اتوبوسها را شرکتهای حمل و نقل از میان افرادی که صلاحیت اخلاقی و حرفهای دارند و آزمونهای لازم را گذراندهاند، برمیگزینند. کارکنان اتوبوس در طول سفر موظفند اصول اخلاقی و شئونات اسلامی را رعایت کنند. همچنین در زمان و مکان مناسب برای بجا آوردن نماز توقف کنند. رعایت اصول بهداشتی اتوبوس تحت نظارت مسئولان شرکت مسافربری است و شما میتوانید اگر شکایتی در این زمینه داشته باشید این شکایت را با این مسئولان در میان بگذارید. پذیرایی از مسافران در داخل اتوبوس و ارائه آب آشامیدنی باید با استفاده از ظروف یکبار مصرف استاندارد باشد.
ایمنی در اتوبوس
اگر طول سفر شما بیش از 8 ساعت است باید حتما یک راننده کمکی در اتوبوس شما حضور داشته باشد تا در هنگام خستگی و خوابآلودگی راننده اول جایش را با او عوض کند. هیچ رانندهای حق ندارد با سرعت غیرمجاز براند.
میزان بار مجاز در اتوبوس
شما در طول مسافرت با اتوبوس میتوانید 20 کیلوگرم بار غیر تجاری را به ازای هر نفر همراه ببرید و اصلا لازم نیست بابت آن هزینه اضافی به شرکت اتوبوسرانی بپردازید و به ازای هر کیلوگرم توشه اضافی 2.5 درصد نرخ پایه بلیط از مسافر دریافت میشود. حمل توشه در داخل اتوبوس و همچنین حمل هر نوع کالای تجاری توسط اتوبوس ممنوع میباشد. وقتی شما بار و وسایلتان را تحویل میدهید مسئولیت نگهداری آن برعهده شرکت مسافربری است. مسافران باید در قبال تحویل بارشان به شرکت مسافربری، برچسب شمارهدار مربوط به بار خود را دریافت کنند.